[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 1 - ( بهار 1389 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 231-193 برگشت به فهرست نسخه ها
بایسته‌های متن درسی تفسیر موضوعی قرآن کریم
صابر اکبری‌جدی
چکیده:   (540 مشاهده)
درس تفسیر موضوعی قرآن کریم جایگاه ممتازی میان دروس معارف اسلامی دارد. از این‌رو با گذشت چهار سال از ارائه آن در دانشگاه‌ها، بررسی اهداف مورد نظر این درس و وضعیت فعلی متون درسی آن ضروری است.
این مقاله ضمن بررسی سرفصل‌های درس تفسیر موضوعی قرآن و متون منتشر شده آن از سوی دانشگاه معارف اسلامی، به ارزیابی اجمالی آنها و راهکارهای ارتقا آن پرداخته است.
ارائه تذکرات لازم در مقدمه کتاب، استفاده از ابزار کمک آموزشی، نگارش متن درسی تفسیر موضوعی به تفکیک رشته‌های تحصیلی حداقل برای چهار گروه اصلی: علوم انسانی، فنی و مهندسی، پزشکی و هنر و یا رشته‌های خاص و نیز آموزش‌های غیرحضوری و مجازی از جمله راهکارهایی است که به ارتقاء متون درسی تفسیر می‌انجامد.
واژه‌های کلیدی: قرآن، تفسیر موضوعی قرآن، دروس معارف اسلامی، متون درسی.
متن کامل [PDF 376 kb]   (125 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/4/12 | پذیرش: 1400/4/12 | انتشار: 1400/4/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


اکبری‌جدی صابر. بایسته‌های متن درسی تفسیر موضوعی قرآن کریم. فصلنامه علمی مطالعات تفسیری 1389; 1 (1) :231-193

URL: http://tafsir.maaref.ac.ir/article-1-2292-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( بهار 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی مطالعات تفسیری Journal of The Holy Quran And Islamic Texts
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 4538