[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 24 - ( زمستان 1394 ) ::
جلد 6 شماره 24 صفحات 93-110 برگشت به فهرست نسخه ها
تفسیر آیه وقایه با رویکرد تربیتی
علی اسعدی، محمدکاظم شاکر، سید علی حسینی زاده
دانشگاه قم
چکیده:   (1467 مشاهده)

یکی از مهم‌ترین کارکردهای آیات قرآن، تربیت و تهذیب نفوس است. از این‌رو، تفسیر قرآن با رویکرد تربیتی یکی از غنی‌ترین رویکردهای تفسیری است. این رویکرد با توجه به اهداف تربیت دینی، که همان ایجاد رفتار صحیح، حذف رفتار ناصحیح و نیز اصلاح برخی رفتارها است، در صدد است تا با الهام از قرآن این اهداف را تحقق و تعالی بخشد. قرآن کریم هم در سبک و ساختار بیان و هم در درون مایه و محتوایش، منبع مهمی برای مربّیان و متربّیان است. این مقاله می‌کوشد با اندیشه در آیه ششم سوره تحریم و با توجه به اصول و روش‌های تربیت دینی، به آنچه این آیه بدان اشاره دارد و یا می‌تواند الهام‌بخش آن باشد، دست یابد. نویسندگان امیدوارند که نوع نگاه عرضه شده، تعالی‌بخش حرکت در جهت ساماندهی رویکرد تربیتی در تفسیر باشد.

واژه‌های کلیدی: آیه 6 تحریم، آیه وقایه، تفسیر تربیتی، روش‌های تربیتی، اصول تربیتی
متن کامل [PDF 233 kb]   (660 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۶/۱ | پذیرش: ۱۳۹۴/۲/۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Asadi A, Shaker M, Hosseinizada S A. An Educational Approach to the Commentary of the Verse “Vaqayeh” . فصلنامه مطالعات تفسیری. 2016; 6 (24) :93-110
URL: http://tafsir.maaref.ac.ir/article-1-320-fa.html

اسعدی علی، شاکر محمدکاظم، حسینی زاده سید علی. تفسیر آیه وقایه با رویکرد تربیتی. نشریه علمی مطالعات تفسیری. 1394; 6 (24) :93-110

URL: http://tafsir.maaref.ac.ir/article-1-320-fa.html



دوره 6، شماره 24 - ( زمستان 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات تفسیری Journal of The Holy Quran And Islamic Texts
Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3986