@ARTICLE{Nekooyi, author = {Nekooyi, Seddiqa and Amin Najee, Mohammadhadi and Sa`di, Mohammadjavad and }, title = {An Exegetic Study of Quranic Statement: Corruption Doth Appear on Land and Sea}, volume = {6}, number = {22}, abstract ={برای گناهان سه نوع مجازات برشمرده‌اند: مجازات قراردادی، مجازاتی که با گناه رابطه تکوینی و طبیعی دارد و مجازاتی که تجسم خود جرم است و چیزی جدای از آن نیست. تفسیر آیه 41 روم: «ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْر‌ِ بِما کَسَبَتْ أ‌َیْدِی النَّاس‌ِ لِیُذیقَهُمْ بَعْضَ الَّذی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجعُون» بیانگر آثار تکوینی و دنیوی گناهان است. واژه فساد یکی از واژه‌های معادل گناه است. افزون بر اینکه گناه خود، فساد به‌معنای خروج از اعتدال است، نتیجه آن تباهی خشکی و دریا است و موجی که رفتار نامناسب انسان در هستی ایجاد می‌کند تا ابد در جریان است و بدی اعمال انسان، در آخرت که محل بروز و ظهور حقایق است، آشکارتر می‌گردد. مجازاتی که با گناه رابطه تکوینی و طبیعی دارد در دنیا آثار وضعی گناه و مکافات دنیوی آن است و در آخرت باطن خود عمل است که ظاهر می‌گردد. }, URL = {http://tafsir.maaref.ac.ir/article-1-296-fa.html}, eprint = {http://tafsir.maaref.ac.ir/article-1-296-fa.pdf}, journal = {Scientific Journal Commentary Studies}, doi = {}, year = {2015} }