:: دوره 10، شماره 40 - ( زمستان 1398 ) ::
جلد 10 شماره 40 صفحات 106-93 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی مفهوم و کارکرد «مدلینگ» با تأکید بر آیات نهی‎‎‌کننده از تبرّج
محمد ادیبی* 1، سیداصغر موسوی2 ، داود داداش نژاد2
1- دانشگاه تهران ، madiby@ut.ac.ir
2- دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (2049 مشاهده)
هنر ـ صنعت «مدلینگ» ارمغان مغرب زمین است. پژوهش حاضر در پی پاسخ به چگونگی رویکرد آیات قرآن کریم و روایت‌های اسلامی به هنر ـ صنعت «مدلینگ» است. دستاورد پژوهش حاضر بیانگر آن است که مدل‌شدن برای مردان و کودکان، اغلب مانعی ندارد؛ اما حکم مدلینگ درباره بانوان، از آنجا که آنان بدون آشکارکردن آرایه و آذین پوششی، رفتاری و گفتاری ظاهری و درونی زنانه نمی‌توانند به تبلیغ کالا بپردازند، در مواردی که زمینه‌ساز آشوب و تباهی باشد، حرمت است. در صورت قائل‌شدن شمول بیشتر برای «مدلینگ»، انجام فعالیت‌های سودمند و در چارچوب آیین اسلام مانعی نخواهد داشت و می‌توان از این امکان حتی در تبلیغات دینی نیز بهره برد
واژه‌های کلیدی: آیات تبرّج، مدلینگ، حکم مدلینگ.
متن کامل [PDF 338 kb]   (519 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/9/5 | پذیرش: 1397/12/14 | انتشار: 1399/2/21


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 40 - ( زمستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها