1- دانشگاه تهران ، madiby@ut.ac.ir 2- دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده: (2239 مشاهده)
هنر ـ صنعت «مدلینگ» ارمغان مغرب زمین است. پژوهش حاضر در پی پاسخ به چگونگی رویکرد آیات قرآن کریم و روایتهای اسلامی به هنر ـ صنعت «مدلینگ» است. دستاورد پژوهش حاضر بیانگر آن است که مدلشدن برای مردان و کودکان، اغلب مانعی ندارد؛ اما حکم مدلینگ درباره بانوان، از آنجا که آنان بدون آشکارکردن آرایه و آذین پوششی، رفتاری و گفتاری ظاهری و درونی زنانه نمیتوانند به تبلیغ کالا بپردازند، در مواردی که زمینهساز آشوب و تباهی باشد، حرمت است. در صورت قائلشدن شمول بیشتر برای «مدلینگ»، انجام فعالیتهای سودمند و در چارچوب آیین اسلام مانعی نخواهد داشت و میتوان از این امکان حتی در تبلیغات دینی نیز بهره برد
Adibimehr M, Moosavi S A, Dadashnejad D. A Study of the Concept and Applicability of Modeling with an Emphasis on the verses against Tabarruj, Bedizenment. مطالعات تفسیری 2019; 10 (40) :93-106 URL: http://tafsir.maaref.ac.ir/article-1-1035-fa.html
ادیبی محمد، موسوی سیداصغر، داداش نژاد داود. بررسی مفهوم و کارکرد «مدلینگ» با تأکید بر آیات نهیکننده از تبرّج. نشریه علمی مطالعات تفسیری. 1398; 10 (40) :93-106