:: دوره 1، شماره 1 - ( بهار 1389 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 66-29 برگشت به فهرست نسخه ها
روش‌شناسی آموزش معارف اسلامی در قرآن
عبدالله موحدی‌محب*
، movahedi-moheb@yahoo.com
چکیده:   (725 مشاهده)
نوشته پیش‌رو درصدد یافتن راهکاری عینی درمبانی روش آموزش دانش‌های مرتبط با حوزه معارف الاهی از دیدگاه قرآن است؛ در این مقاله پس از ارزش‌گذاری دانش و دانشور از منظر آموزه‌های دینی، تلاش شده است: اصول بنیادین آموزش معارف از قرآن استخراج و در شعاع روایات اسلامی معرفی شده و این اصول با شناسه‌هایی چون لزوم همپایی، مهرورزی، بردباری، فرصت‌سازی برای همه، هدایت اندیشه آزاد، در ضمن لزوم توجه به توان‌ها و ظرفیت‌های ذهنی و روانی مخاطبان و فروتنی متقابل و ایجاد و هدایت حس پرسش‌گری، نوآوری و به گزینی قابل وصول است. این اصول از رهگذر آیات قرآنی و روایات اسلامی قابل دستیابی است.
واژه‌های کلیدی: قرآن، هدایت، معارف قرآن، روایات، آموزش.
متن کامل [PDF 410 kb]   (181 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/4/12 | پذیرش: 1400/4/12 | انتشار: 1400/4/12


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( بهار 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها